סדר פתיחת התיקים הינו כלהלן:
1. מע”מ
2. מס הכנסה
3. ביטוח לאומי
מע”מ
בשלב הראשון צריך לפתוח תיק במע”מ, לצורך כך ניגשים לתחנת מע”מ הקרובה לבית העסק יחד עם המסמכים הבאים:
• טופס 821- טופס פתיחת עוסק במע”מ
• תעודת זהות
• חוזה שכירות של בית העסק (במידה והעסק מופעל מהבית יש לוודא שהכתובת בתעודת זהות נכונה)
• שיק מבוטל של חשבון הבנק או אישור ניהול חשבון בנק מסניף הבנק שלכם.
• במידה ואתם עוסקים במקצוע אשר דורש הכשרה מקצועית- רצוי (לא חובה) להגיע עם תעודת הכשרה.
כעת יש לכם תיק במע”מ ותעודת עוסק פטור/מורשה, ואתם עם הפנים אל התחנה הבאה:
מס הכנסה
בשלב השני, אחרי שפתחנו תיק במע”מ, יש לגשת למשרד פקיד השומה הקרוב לבית העסק יחד עם המסמכים הבאים:
• טופס 5329- דוח פרטים אישיים והצהרה על מקורות ההכנסה
• תעודת זהות
• חוזה שכירות של בית העסק (במידה ויש) רצוי כבר במעמד פתיחת התיק להגיש בקשה לפטור מניכוי מס במקור (טופס 2542).
ביטוח לאומי
שלב שלישי ואחרון, בכדי לפתוח תיק בביטוח לאומי יש למלא טופס 6101- דין וחשבון רב שנתי, טופס זה מורכב מפרטים רבים ולכן יש להקפיד למלא אותו כנדרש. בטופס זה צריך גם לציין מהו הסכום אותו צופים להרוויח מידי חודש (רווח = הכנסות – הוצאות).
קיימת אפשרות למלא את הטופס גם באינטרנט באתר של המוסד לביטוח לאומי וניתן גם לגשת לסניף ביטוח לאומי הקרוב לבית העסק ולהגיש את הטופס שם (כמובן שיש לגשת עם תעודת זהות).
בהצלחה!